Regeling vaststelling tijdelijke subsidieregeling onderzoeksjournalistiek 2020

[Regeling vervallen per 22-09-2021.]
Geraadpleegd op 23-08-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 01-04-2021 en zichtdatum 16-07-2024.
Geldend van 08-10-2020 t/m 21-09-2021

Regeling van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek van 22 september 2020, nr. oj2020, tot vaststelling van een tijdelijke subsidieregeling onderzoeksjournalistiek 2020

Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek,

Handelende in overeenstemming met de Minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media,

Gelet op artikel 8.3 en 8.13a van de Mediawet 2008;

Hoofdstuk 1. Inleidende bepalingen

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 1. Definities

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • 1. onderzoeksjournalistiek: kritisch en diepgravend journalistiek onderzoek:

    • a. dat wordt uitgevoerd op basis van een onafhankelijk geformuleerde onderzoeksvraag (waarmee vooral bedoeld wordt dat de opzet is om langs journalistieke weg iets te onderzoeken, anders dan aan te tonen) en met toepassing van specifiek onderzoeksjournalistieke methoden;

    • b. dat beoogt feiten en verbanden bloot te leggen die apart of in hun samenhang nog niet zichtbaar waren; en

    • c. waarbij een zeker algemeen maatschappelijk belang in het geding is.

  • 2. regionaal en lokaal niveau: een niet landelijk aaneengesloten geografisch gebied met een taalkundige, culturele, demografische of institutionele samenhang.

Hoofdstuk 2. Te subsidiëren activiteiten en subsidieplafond

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 2. Te subsidiëren activiteiten en kosten

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Het Stimuleringsfonds kan subsidie verstrekken voor het creëren van nieuwe arbeidsplaatsen als onderdeel van projecten van die bestaan uit het vormen of uitbreiden van journalistieke organisaties en of samenwerkingsverbanden, met als doel het structureel verbeteren van deze organisaties en de kwaliteit van de onderzoeksjournalistieke producties die zij maken.

  • 2 Op grond van deze regeling kan subsidie worden verstrekt als bijdrage in:

    • a. de kosten van een passende beloning van medewerkers op nieuw te creëren arbeidsplaatsen uitsluitend ten behoeve van onderzoeksjournalistiek;

    • b. bijkomende kosten van activiteiten die daarmee rechtstreeks verband houden en die van toegevoegde waarde of voorwaardelijk zijn voor de uitvoering van een project.

  • 3 Onder het creëren van nieuwe arbeidsplaatsen als bedoeld in het tweede lid, onderdeel a, wordt verstaan:

    • a. het in dienst nemen of anderszins te werk stellen van nieuwe medewerkers die zich tijdens (een gedeelte van) de projectperiode van een jaar volledig toeleggen op onderzoeksjournalistiek of andere werkzaamheden verrichten die daarvoor essentieel zijn; en

    • b. het in dienst nemen of anderszins te werk stellen van nieuwe medewerkers die tijdens (een gedeelte van) de projectperiode van een jaar de plaats innemen van al werkzame journalistieke medewerkers welke laatsten zich volledig gaan toeleggen op onderzoeksjournalistiek.

    • c. Voorwaarde hierbij is dat medewerkers boven de huidige bezetting worden aangenomen. Voor reeds lopende projecten waarvoor op grond van eerdere tijdelijke subsidieregelingen onderzoeksjournalistiek subsidie is verstrekt, geldt hierbij de bezetting ten opzichte van 31 december 2018. Voor nieuwe projecten geldt hierbij dat gekeken wordt naar de bezetting tot aan 31 december 2020.

  • 4 Het Stimuleringsfonds kan nadere richtlijnen vaststellen omtrent de aard van de onderzoeksjournalistieke werkzaamheden en kosten. Deze richtlijnen worden gepubliceerd op de website van het Stimuleringsfonds www.svdj.nl.

Artikel 3. Subsidieplafond

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 2 Van het in het eerste lid, onderdeel a, genoemde bedrag is 75 procent bestemd voor projecten op regionaal en lokaal niveau en 25 procent voor projecten op landelijk niveau. Als na subsidieverlening het voor projecten op regionaal en lokaal niveau beschikbare bedrag niet geheel is gebruikt, kan het resterende deel gebruikt worden voor projecten op landelijk niveau, en andersom.

  • 3 Per aangevraagd project kan subsidie als bedoeld in artikel 2, tweede lid, onderdeel a, worden verstrekt voor ten hoogste een bedrag van 150.000 euro en voor een periode van maximaal één jaar. Het Stimuleringsfonds kan besluiten hiervan af te wijken indien het individuele subsidieplafond en/of de termijn van de regeling ontoereikend zijn om de voorgenomen activiteiten te kunnen uitvoeren en het Stimuleringsfonds deze activiteiten van uitzonderlijk belang acht voor verbeteren van de nieuwsvoorziening op het terrein van onderzoeksjournalistiek.

  • 4 Voor het creëren van een nieuwe arbeidsplaats op voltijdbasis kan een maximale subsidie worden verstrekt van

    • a. maximaal 3.500 euro per maand in de passende beloning van een nieuwe medewerker op een arbeidsplaats als bedoeld in artikel 2, derde lid onderdeel a.

    • b. maximaal 1.750 euro per maand in de passende beloning van een nieuwe medewerker op een arbeidsplaats als bedoeld in artikel 2, derde lid onderdeel b.

    • c. maximaal 36 euro per uur in de passende beloning voor freelance medewerkers als bedoeld in artikel 2, derde lid, onderdeel a, tot een maximaal van 42.000 euro per jaar.

    • d. maximaal 36 euro per uur in de passende beloning voor freelance medewerkers als bedoeld in artikel 2, derde lid, onderdeel b tot een maximaal van 21.000 euro per jaar.

      Bij arbeidsplaatsen voor minder dan voltijdbasis gelden naar rato lagere bedragen. Het aannemen van mensen dient boven de huidige bezetting te gebeuren.

  • 5 De aanvrager is verantwoordelijk voor een passende beloning. In afwijking van het vierde lid, onderdeel b, c en d, kan het Stimuleringsfonds een hogere subsidie verstrekken als de subsidieaanvrager kan aantonen dat zijn financiële mogelijkheden ontoereikend zijn om in een passende beloning te voorzien.

  • 6 Bij de bepaling van een passende beloning dient de aanvrager de richtlijnen van de Fair Practice Code voor de culturele en creatieve industrie te volgen. Deze richtlijnen zijn te raadplegen op https://fairpracticecode.nl/nl.

  • 7 Bij overschrijding van een subsidieplafond kan het Stimuleringsfonds een subsidie weigeren voor zover door de verstrekking van de subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden. Voor het in het eerste lid, onderdeel a, bedoelde subsidieplafond is daarbij artikel 10, vijfde lid, van toepassing.

Hoofdstuk 3. Subsidieaanvraag

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 4. Subsidieaanvrager

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Subsidie wordt op aanvraag verleend.

  • 2 Subsidie kan worden aangevraagd door de voor de desbetreffende activiteiten verantwoordelijke rechtspersoon of rechtspersonen dan wel rechtspersoon of rechtspersonen in oprichting, die in Nederland actief is of zijn en die zijn ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Artikel 5. Subsidieaanvraag

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Een aanvraag wordt uitsluitend ingediend door middel van het invullen en ondertekenen van een door het Stimuleringsfonds vastgesteld aanvraagformulier op de website van het Stimuleringsfonds www.svdj.nl volgens de daarbij vermelde instructies, en omvat in ieder geval:

    • a. een begroting in het door het Stimuleringsfonds aangeleverde format;

    • b. informatie waaruit blijkt dat de aanvrager is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel en rechtspersoonlijkheid bezit dan wel bezig is deze te verkrijgen; en

    • c. een document waaruit blijkt dat de aanvrager vanuit onafhankelijkheid opereert en er wordt gewerkt volgens vastgestelde journalistieke uitgangspunten en waarden.

    • d. de meest recente jaarrekening en indien aanwezig jaarverslag.

  • 2 De aanvraag beschrijft nauwkeurig de aard en de omvang van de voorgenomen activiteiten, de ambities en het einddoel van het plan.

  • 3 De aanvraag bevat voorstellen voor het meten en waarderen van behaalde resultaten. Het Stimuleringsfonds kan hiervoor nadere richtlijnen vaststellen.

  • 4 De begroting bevat een omschrijving van de totale arbeidskosten van het project en maakt inzichtelijk hoe deze kosten gedekt worden. Voor de gevraagde bijdrage van het Stimuleringsfonds, geldt dat deze een duidelijke relatie kent met de activiteiten die worden uitgevoerd.

  • 5 Het Stimuleringsfonds bevestigt binnen een week de ontvangst van een aanvraag.

Artikel 6. Termijn indiening aanvraag

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 2 Subsidie als bedoeld in artikel 2, tweede lid, wordt gefaseerd aan aanvragers uitgekeerd na een besluit tot het honoreren van de aanvraag.

  • 3 Het Stimuleringsfonds beoordeelt binnen een week na indiening de volledigheid van een aanvraag. De subsidieaanvrager krijgt de gelegenheid om de aanvraag zo nodig aan te vullen binnen een door het Stimuleringsfonds te bepalen termijn. Wanneer ook dan de aanvraag onvolledig is, wijst het Stimuleringsfonds de aanvraag op formele gronden af.

Hoofdstuk 4. Subsidieverlening en betaling

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 7. Verdeling subsidie

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Het Stimuleringsfonds beslist gelijktijdig op de aanvragen voor subsidie als bedoeld in artikel 2, tweede lid, onderdeel a.

Artikel 8. Criteria verdeling bij subsidieverlening

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 2 De randvoorwaarden zijn:

    • a. het creëren van nieuwe arbeidsplaatsen is onderdeel van een project dat gericht is op het structureel verbeteren van de onderzoeksjournalistiek in Nederland; en

    • b. Een senior lid binnen de organisatie leidt het project en is hierbij doorlopend betrokken.

  • 3 De inhoudelijke criteria zijn:

    • a. team: in hoeverre is er sprake van een ervaren team met de benodigde kennis en disciplines om het project goed uit te kunnen voeren?

    • b. duurzaamheid: in hoeverre kan het project zelfvoorzienend worden voortgezet na het subsidietraject en wordt er blijvende waarde en kennis gecreëerd;

    • c. samenwerking: op welke wijze heeft het project (een nieuwe) samenwerking als beoogd doel en in welke mate betekent dit een kruisbestuiving tussen verschillende disciplines, professies en partijen;

    • d. publiek belang en impact: in welke mate is het project van belang en urgent voor het publiek, en in hoeverre is er een sprake van een gedegen strategie om dit publiek te bereiken;

    • e. vernieuwing: in hoeverre is het project aanvullend op bestaande activiteiten en structuren op het terrein van onderzoeksjournalistiek; in hoeverre is er sprake van reflectie op de eigen organisatie en bereidheid om te vernieuwen waar nodig.

  • 4 Het Stimuleringsfonds beoordeelt eerst of een verzoek voldoet aan de randvoorwaarden. Als een verzoek niet aan deze randvoorwaarden voldoet, wijst het Stimuleringsfonds het verzoek op formele gronden af.

Artikel 9. Onafhankelijke expertcommissie

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Een onafhankelijke expertcommissie adviseert bij de beoordeling van verzoeken, aan de hand van de inhoudelijke criteria van artikel 8, derde lid.

  • 2 De expertcommissie bestaat uit leden die deskundig zijn op één of meerdere van de inhoudelijke criteria van artikel 8, derde lid.

  • 3 Het Stimuleringsfonds benoemt de leden van de expertcommissie.

  • 4 Het Stimuleringsfonds bepaalt het benodigde aantal leden aan de hand van het aantal verzoeken.

  • 5 Elk verzoek dat voldoet aan de randvoorwaardelijke criteria wordt door minimaal twee experts van advies voorzien. Zij gebruiken daarbij dezelfde weging en beoordelen op gelijke wijze als aangegeven in artikel 8, derde lid.

Artikel 10. Weging van de inhoudelijke criteria

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Aan elk van de in artikel 8, derde lid, genoemde criteria kent de expertcommissie en het Stimuleringsfonds bij de toetsing een score van 1 tot 5 toe. Het gemiddelde van deze scores bepaalt de eindscores van respectievelijk de expertcommissie en het Stimuleringsfonds.

  • 2 Per aanvrager wordt de eindscore van de expertcommissie op de inhoudelijke criteria gemiddeld met de eindscore van het Stimuleringsfonds op de inhoudelijke criteria. Het gemiddelde van deze eindscores bepaalt de uiteindelijke rangschikking die de basis vormt voor de toekenning van subsidie.

  • 3 Bij een gemiddelde eindscore lager dan 12,5 kan het Stimuleringsfonds besluiten de aanvraag af te wijzen vanwege de onvoldoende kwaliteit, ook wanneer het subsidieplafond nog niet is bereikt.

  • 4 Indien een aanvrager eerder op grond van de tijdelijke subsidieregeling onderzoeksjournalistiek 2019 subsidie heeft ontvangen en subsidie op grond van onderhavige regeling aanvraagt voor de periode na het tijdvak voor de uitvoering van de activiteiten waarvoor die eerdere subsidie is verstrekt, weegt het Stimuleringsfonds informatie verkregen via de voortgangsrapportage en evaluaties mee in de beoordeling van een aanvraag in het kader van onderhavige regeling.

  • 5 Als op grond van de beoordeling de in aanmerking komende aanvragen leiden tot overschrijding van een subsidieplafond, kan het Stimuleringsfonds op basis van de vastgestelde rangorde van de aanvragen een subsidie weigeren voor zover door de verstrekking van de subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden. Daarbij wordt bij aanvragen met een gelijke eindscore subsidie evenredig geweigerd.

Artikel 11. Beslissing subsidieverlening

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Het Stimuleringsfonds beslist binnen 12 weken na de afloop van de periode bedoeld in artikel 6, eerste lid, op de aanvragen voor subsidie als bedoeld in artikel 2, tweede lid, onderdeel a. Bij toepassing van artikel 6, derde lid, tweede volzin, wordt de beslistermijn opgeschort met de gestelde termijn voor het aanvullen van de aanvraag.

  • 2 Bij rechtspersonen in oprichting kent het Stimuleringsfonds pas subsidie toe nadat de rechtsvorm is verkregen.

  • 3 Het Stimuleringsfonds maakt bekend voor welk project en aan wie subsidie is verstrekt. Het Stimuleringsfonds kan op verzoek van de aanvrager hiervan afwijken.

Artikel 12. Betaling

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Na verlening van een subsidie als bedoeld in artikel 2, tweede lid, onderdeel a, wordt bij wijze van voorschot in drie termijnen van het per projectjaar verleende subsidiebedrag betaald, waarbij a. de eerste termijn van 50 procent direct na subsidieverlening wordt betaald; en b. de tweede termijn van 25 procent halverwege het projectjaar wordt betaald; en c. de derde termijn van 25 procent na definitieve vaststelling van de subsidie wordt betaald.

  • 2 In overleg kan het Stimuleringsfonds bij wijze van uitzondering afwijken van de hoogte van bovengenoemde tranches en overgaan tot een andere percentuele betaling.

Hoofdstuk 5. Verplichtingen subsidieontvanger

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 13. Medewerkings- en informatieplicht

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 De subsidieontvanger werkt mee aan door of namens het Stimuleringsfonds ingestelde onderzoeken, bijeenkomsten en overlegrondes die erop gericht zijn het Stimuleringsfonds inlichtingen te verschaffen over de voortgang en staat van projecten alsmede ten behoeve van de ontwikkeling van het door of namens het Stimuleringsfonds te voeren beleid.

  • 2 De projectleider verklaart zich bereid om op door het fonds aangewezen data meetbare doelen en resultaten te overleggen en in samenspraak met het team van het Stimuleringsfonds te evalueren.

  • 3 De subsidieontvanger levert halverwege het projectjaar een financiële verantwoording aan van de gemaakte projectkosten.

  • 4 De subsidieontvanger doet zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het Stimuleringsfonds van omstandigheden die van belang kunnen zijn voor een beslissing tot wijziging, intrekking of vaststelling van de subsidie, waaronder ingrijpende wijzigingen in de opzet en uitvoering van een project. Daarbij worden de relevante stukken overgelegd.

  • 5 De subsidieontvanger werkt mee aan overleg over en presentatie en publicatie van tussentijdse resultaten van de uitvoering van de gesubsidieerde activiteiten, met als doel projecten onder de aandacht te brengen en kennis te delen met andere partijen uit de sector.

  • 6 De subsidieontvanger vermeldt in zijn bekendmakingen en publicaties rondom een gesubsidieerd project het Stimuleringsfonds als subsidieverstrekker.

Hoofdstuk 6. Subsidievaststelling

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 14. Aanvraag tot vaststelling

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Binnen twee maanden na afloop van het project waarvoor subsidie is verleend of na beëindiging van de subsidie dient de subsidieontvanger een aanvraag tot subsidievaststelling in. De aanvraag geschiedt op basis van een door het Stimuleringsfonds aangeleverd format en gaat vergezeld van een financieel en inhoudelijk verslag. Op basis daarvan neemt het Stimuleringsfonds een besluit tot definitieve subsidievaststelling.

Artikel 15. Financieel verslag

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Het financieel verslag bevat een bestedingsverantwoording over de gehele projectperiode, afgezet tegen de begroting zoals deze bij de subsidieaanvraag is ingediend.

  • 2 Het Stimuleringsfonds kan nadere verplichtingen opleggen in verband met de inrichting van het financieel verslag en de controleverklaring.

Artikel 16. Verslaglegging van activiteiten

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

De subsidieontvanger committeert zich aan het doorlopend evalueren van het project, levert minstens elke 12 weken schriftelijke evaluatie, data en informatie aan en verklaart zich bereid deze persoonlijk toe te lichten.

Artikel 17. Controle

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Bij subsidie boven de € 100.000,- is de aanvrager verplicht het Stimuleringsfonds van een geldige accountantsverklaring te voorzien, door:

    • a. Het financieel verslag, bedoeld in artikel 15, te vergezellen van een verklaring omtrent de getrouwheid en de rechtmatigheid, afgegeven door een accountant als bedoeld in artikel 393, eerste lid, van Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek.

    • b. De subsidieontvanger bedingt bij de accountant dat deze zijn onderzoek inricht overeenkomstig een door het Stimuleringsfonds vastgesteld protocol.

    • c. In de verklaring, bedoeld in het eerste lid, geeft de accountant tevens een oordeel over de naleving door de subsidieontvanger van de in het controleprotocol genoemde voorschriften.

    • d. De kosten voor deze controleverklaring kunnen tot €2.500 opgevoerd worden onder de subsidie bedoeld als in artikel 2, tweede lid, onderdeel b.

  • 2 Bij subsidies onder de € 100.000,- kan het Stimuleringsfonds ten behoeve van de subsidievaststelling een door hem aan te wijzen accountant als bedoeld in artikel 393, eerste lid, van Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek een onderzoek laten instellen naar de rechtmatigheid van de besteding van de subsidie en een verklaring laten opstellen waarin deze verklaart dat de in het financiële verslag opgenomen bedragen juist en volledig zijn. De verklaring bevat tevens een oordeel over de naleving van de aan de subsidie verbonden verplichtingen door de subsidieontvanger volgens een door het Stimuleringsfonds vastgesteld protocol. Deze accountant zal worden bekostigd door het Stimuleringsfonds.

Artikel 18. Wijziging, intrekking en terugvordering

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Zolang de subsidie niet is vastgesteld kan het Stimuleringsfonds de subsidieverlening intrekken of ten nadele van de subsidieontvanger wijzigen, als:

    • a. de activiteiten waarvoor subsidie is verleend niet of niet geheel hebben plaatsgevonden of zullen plaatsvinden;

    • b. de subsidieontvanger niet heeft voldaan aan de aan de subsidie verbonden verplichtingen;

    • c. de subsidieontvanger onjuiste of onvolledige gegevens heeft verstrekt en de verstrekking van juiste of volledige gegevens tot een andere beschikking op de aanvraag tot subsidieverlening zou hebben geleid;

    • d. de subsidieverlening anderszins onjuist was en de subsidieontvanger dit wist of behoorde te weten.

    De intrekking of wijziging werkt terug tot en met het tijdstip waarop de subsidie is verleend, tenzij het Stimuleringsfonds bij de intrekking of wijziging anders bepaalt.

  • 2 Het Stimuleringsfonds kan de subsidievaststelling intrekken of ten nadele van de subsidieontvanger wijzigen:

    • a. op grond van feiten of omstandigheden waarvan het Stimuleringsfonds bij de subsidievaststelling redelijkerwijs niet op de hoogte kon zijn en op grond waarvan de subsidie lager dan overeenkomstig de subsidieverlening zou zijn vastgesteld;

    • b. als de subsidievaststelling onjuist was en de subsidieontvanger dit wist of behoorde te weten, of

    • c. als de subsidieontvanger na de subsidievaststelling niet heeft voldaan aan verplichtingen die aan de subsidie zijn verbonden.

    De intrekking of wijziging werkt terug tot en met het tijdstip waarop de subsidie is vastgesteld, tenzij het Stimuleringsfonds bij de intrekking of wijziging anders bepaalt.

  • 3 Het Stimuleringsfonds kan onverschuldigd betaalde subsidiebedragen terugvorderen.

Hoofdstuk 7. Slotbepalingen

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Artikel 19. Coulance COVID-19

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Indien een subsidieontvanger die op grond van de tijdelijke subsidieregeling onderzoeksjournalistiek 2019 subsidie heeft ontvangen door de uitbraak van COVID-19 of de maatregelen ter bestrijding ervan niet in staat is de activiteiten waarvoor subsidie is verstrekt uiterlijk op 31 december 2020 af te ronden, kan het Stimuleringsfonds het tijdvak voor uitvoering van de activiteiten verlengen.

  • 2 Indien een subsidieontvanger als bedoeld in het eerste lid subsidie op grond van onderhavige regeling ontvangt voor de periode na het tijdvak voor de uitvoering van de activiteiten waarvoor die eerdere subsidie is verstrekt, kan in afwijking van artikel 14 de aanvraag voor vaststelling van die eerdere subsidie ingediend worden tegelijk met de aanvraag voor vaststelling van de subsidie op grond van onderhavige regeling.

Artikel 20. Evaluatie

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

Binnen 13 weken na afloop van de vervaldatum, bedoeld in artikel 21, eerste lid, evalueert het Stimuleringsfonds de uitvoering van deze regeling.

Artikel 21. Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 22-09-2021]

  • 1 Deze regeling treedt in werking op 22 september 2020 en vervalt op 22 september 2021.

  • 2 Als de Staatscourant waarin deze regeling wordt geplaatst, wordt uitgegeven na 22 september 2020, treedt zij in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt zij terug tot en met 22 september 2020.

  • 3 In afwijking van het eerste lid blijft deze regeling, zoals hij luidde op de dag voorafgaand aan de datum met ingang waarvan deze regeling vervalt, van toepassing op de afwikkeling van de aanvragen op grond van deze regeling.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De voorzitter van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek,

F. van Exter

Naar boven