U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
[Regeling vervallen per 01-04-2021 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2020.]Geraadpleegd op 18-08-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 27-02-2024 en zichtdatum 07-07-2024. Geldend van 02-10-2019 t/m 01-01-2020
Besluit van de algemeen directeur Dienst Justis van het Ministerie van Justitie en Veiligheid van 23 maart 2020, nr. 2920898, houdende verlening van ondermandaat en het doorgeven van volmacht en machtiging aan onder de algemeen directeur ressorterende ambtenaren (Mandaatbesluit Dienst Justis 2019)
De algemeen directeur Dienst Justis,
Gelet op artikel 1 van het Mandaatbesluit hoofden taakorganisaties Ministerie van Justitie en Veiligheid, artikel 3, tweede lid van het Mandaatbesluit Ministerie van Justitie en Veiligheid en artikel 3 Regeling financieel beheer van het Rijk;
Besluit:
Stcrt. 2020, 40006, datum inwerkingtreding 29-07-2020, bevat een wijziging met terugwerkende kracht van deze aanhef. Deze wijziging werkt terug tot 01-10-2019.
[Regeling vervallen per 01-04-2021 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2020]
Van het ingevolge artikel 1, aanhef en onder f, van het Mandaatbesluit hoofden taakorganisaties Ministerie van Justitie en Veiligheid aan de algemeen directeur Dienst Justis verleende ondermandaat wordt ten aanzien van de aangelegenheden die hun dienstonderdeel betreffen ondermandaat verleend aan:
a. de plaatsvervangend directeur;
b. de afdelingsmanagers van de lijnorganisatie:
1° de afdelingsmanager Verlening en Toetsing (V&T);
2° de afdelingsmanager Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG);
3° de afdelingsmanager Bevordering integriteitsbeoordeling door het Openbaar Bestuur (BIBOB);
4° de afdelingsmanager Toezicht Rechtspersonen, Analyse, Controle en Kennisgeving (TRACK);
5° de afdelingsmanager Klant Contact Centrum (KCC).
c. de afdelingsmanagers van de staforganisatie:
1° de afdelingsmanager Juridische Zaken en Uitvoeringsbeleid (JZU);
2° de afdelingsmanager Stafbureau, Innovatie en Organisatie (SIO);
3° de afdelingsmanager Control, Kwaliteit en Auditing (CKA);
4° de afdelingsmanager Informatievoorziening (IV).
Stcrt. 2020, 40006, datum inwerkingtreding 29-07-2020, bevat een wijziging met terugwerkende kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot 01-10-2019.
Als bevoegd gezag als bedoeld in het Algemeen Rijksambtenarenreglement, worden aangewezen de ambtenaren, genoemd in kolom 1 van bijlage 1 bij dit besluit, voor zover het betreft de uitoefening van de bevoegdheden, vermeld in kolom 2 van die bijlage.
Als bevoegd om te beschikken over bedragen voor het aangaan van verplichtingen en voor het verrichten van uitgaven, worden aangewezen de ambtenaren, genoemd in kolom 1 van bijlage 2 bij dit besluit voor zover het betreft de bedragen, genoemd in kolom 2 van die bijlage.
Aan de algemeen directeur dienst Justis blijft voorbehouden de bevoegdheid tot inhuur van interim-management, organisatie- en formatieadvies, communicatieadvies en beleidsadvies.
Als bevoegd, in verband met de uitvoering van de Garantstellingsregeling Curatoren 2012, worden aangewezen de ambtenaren, genoemd in kolom 1 van bijlage 3 bij dit besluit voor zover het betreft de bedragen, genoemd in kolom 2 van die bijlage, tot:
1. het aangaan van een overeenkomst tot het garantstellen in een faillissement;
2. het verhogen van het bedrag waarvoor de garantstelling is aangegaan door middel van een addendum bij de overeenkomst onder 1 genoemd;
3. het besluit tot uitbetalen van het geheel of een deel van de garantstelling bij de afwikkeling van het faillissement.
1 De algemeen directeur Dienst Justis wordt bij afwezigheid vervangen door de plaatsvervangend directeur genoemd in artikel 1, onder a.
2 De afdelingsmanagers genoemd in artikel 1, onder b, kunnen elkaar bij afwezigheid wederzijds vervangen.
3 De afdelingsmanagers genoemd in artikel 1, onder c, kunnen elkaar bij afwezigheid wederzijds vervangen.
Het mandaatbesluit Dienst Justis, het mandaatbesluit sector Bedrijfsvoering en Uitvoeringsbeleid Dienst Justis en het mandaatbesluit sector Productie Dienst Justis, worden ingetrokken.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst en werkt terug tot 1 oktober 2019.
Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit Dienst Justis 2019.
Dit besluit wordt met de toelichting in de Staatscourant geplaatst. Bijlagen 1, 2 en 3 bij dit besluit liggen bij de Dienst Justis ter inzage.
De algemeen directeur Dienst Justis van het Ministerie van Justitie en Veiligheid,
M. Visser
De ambtenaren bij wie in kolom 2 de letter A is geplaatst, zijn, onverminderd artikel 4 van dit besluit bevoegd tot uitoefening van alle bevoegdheden die in of krachtens het Algemeen Rijksambtenarenreglement (ARAR) aan het bevoegd gezag zijn toegekend.
De ambtenaren bij wie in kolom 2 de letter B is geplaatst, zijn, onverminderd artikel 4 van dit besluit bevoegd tot uitoefening van alle bevoegdheden die in of krachtens het ARAR aan het bevoegd gezag zijn toegekend, met uitzondering van de bevoegdheden tot aanstelling (hoofdstuk II, paragraaf 2, ARAR), het opleggen van disciplinaire straffen (artikel 80, derde lid en artikel 81van het ARAR) en ontslag (artikel 93en ook 94 t/m 99 van het ARAR), alsmede het nemen van besluiten over de toekenning van een persoonsgebonden dienstauto.
Kolom 1
Kolom 2
Hoofd van dienst
1.
Algemeen directeur Dienst Justis
A
1.1.
Plaatsvervangend directeur Justis (tevens CIO)
2.
Afdelingsmanager Bevordering Integriteitsbeoordeling door het Openbaar Bestuur (BIBOB)
B
2.1
Operationeel manager BIBOB
3.
Afdelingsmanager Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG)
3.1
Operationeel manager COVOG
4.
Afdelingsmanager Toezicht Rechtspersonen Analyse, Controle en Kennisgeving (TRACK)
4.1
Operationeel manager TRACK
5.
Afdelingsmanager Verlening en Toetsing (V&T)
5.1.
Operationeel manager V&T
6.
Afdelingsmanager Klant Contact Centrum (KCC)
6.1
Operationeel manager KCC
7.
Afdelingsmanager Juridische Zaken en Uitvoeringsbeleid (JZU)
8.
Afdelingsmanager Stafbureau Innovatie en Organisatie (SIO)
9.
Afdelingsmanager Control, Kwaliteit en Auditing (CKA)
10
Afdelingsmanager Informatievoorziening (IV), tevens plv. CIO
10.1
Operationeel manager IV
Stcrt. 2020, 40006, datum inwerkingtreding 29-07-2020, bevat een wijziging met terugwerkende kracht van deze bijlage. Deze wijziging werkt terug tot 01-10-2019.
De ambtenaren genoemd in kolom 1 zijn bevoegd in overeenstemming met artikel 3 Regeling financieel beheer van het Rijk tot het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven.
Indien in kolom 2 een bedrag is opgenomen betreft dit het maximumbedrag waarvoor de ambtenaar telkens een verplichting of uitgave mag doen. Indien in kolom 2 geen bedrag is opgenomen, geldt geen maximumbedrag.
Aangewezen ambtenaren
1
Plaatsvervangend directeur Dienst Justis
€ 15.000,–
Afdelingsmanager Toezicht Rechtspersonen, Analyse, Controle en Kennisgeving (TRACK)
Afdelingsmanager Stafbureau, Innovatie en Organisatie (SIO)
8.1
Medewerker facilitair management
€ 2.500,–
9.1
Senior controller
10.
Afdelingsmanager Informatievoorziening – plv. CIO
De ambtenaren genoemd in kolom 1 zijn bevoegd in overeenstemming met de Garantstellingsregeling Curatoren 2012 tot het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven.
Indien in kolom 2 een bedrag is opgenomen betreft dit het maximumbedrag waarvoor de functionaris telkens een verplichting of uitgave mag doen. Indien in kolom 2 geen bedrag is opgenomen, geldt geen maximumbedrag.
Garantstellingsregeling Curatoren 2012
1.1
€ 50.000
Operationeel manager Toezicht Rechtspersonen, Analyse, Controle en Kennisgeving (TRACK)
€ 25.000
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Mandaatbesluit Dienst Justis 2019", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.