5.2 Kwaliteit van toetsing als geheel (incl. slagingspercentages en rendement)
|
In geval van landelijk georganiseerde examens benchmarkt de opleiding de resultaten
ten opzichte van de andere opleidingen en/of stelt een norm voor zichzelf.
In geval van eigen examens heeft de opleiding beleid en procedures voor de totstandkoming
van examens en de door haar gehanteerde normen.
De opleiding evalueert de aansluiting tussen de eindtermen en de examinering en neemt
maatregelen wanneer deze niet of onvoldoende aansluiten.
De opleiding inventariseert en analyseert de resultaten van examens en neemt maatregelen
bij afwijkingen van de norm of het gemiddelde.
De opleiding inventariseert hoeveel (aantal en %) studenten het diploma behalen en
na hoeveel tijd (gemiddeld). Afwijkingen (naar boven of beneden) t.o.v. een vastgestelde
norm en/of andere opleidingen zijn geanalyseerd en noodzakelijke actie is ondernomen.
De opleiding houdt de ontwikkelingen in het rendement over de jaren heen bij en anticipeert
hierop indien noodzakelijk.
|