U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
[Regeling vervallen per 19-03-2011.]Geraadpleegd op 21-08-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 15-03-2011 en zichtdatum 15-07-2024. Geldend van 01-01-2011 t/m 18-03-2011
Regeling informatie-verstrekking vaststelling budgetten GGZ Zvw
Gelet op de artikelen 62 en 68, van de Wet marktordening gezondheidszorg (Wmg),
heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) met besluit van 14 december 2010 de volgende regeling vastgesteld:
[Regeling vervallen per 19-03-2011]
Deze regeling is van toepassing op tweedelijns curatieve geestelijke gezondheidszorg (GGZ) als omschreven bij of krachtens de Zorgverzekeringswet (Zvw), doch voor zover de aanbieder van deze zorg is aan te merken als gebudgetteerde instelling als bedoeld in de beleidsregel ‘Overgang curatieve GGZ naar Zvw en invoering DBC’s’.
Deze regeling heeft tot doel vastlegging van de informatie die moet worden verstrekt ten behoeve van de vaststelling van budgetten van de in artikel 1 genoemde zorgaanbieders.
Gebudgetteerde instellingen als bedoeld in de beleidsregel ‘Overgang curatieve GGZ naar Zvw en invoering DBC’s’ verstrekken de NZa overeenkomstig de beleidsregel ‘Procedure en indieningstermijnen vaststelling en verrekening aanvaardbare kosten GGZ Zvw’ jaarlijks de volgende gegevens en inlichtingen:
a. Jaarlijks vóór 1 maart van het jaar t een opgave van de gemaakte productieafspraken met betrekking tot het jaar t in zowel DBC’s als budgetparameters. Daarvoor dient gebruik te worden gemaakt van het ‘Budgetformulier Zvw en afspraken DBC’s GGZ’. Een dergelijke opgave is compleet, indien deze ten minste de volgende onderdelen bevat:
– een tweezijdig ondertekend voorblad van het formulier;
– een Excelversie van het ingediende formulier, waarbij geldt dat het controlegetal op het Excel-voorblad dient overeen te komen met het ondertekende voorblad.
b. Jaarlijks vóór 1 april van het jaar t + 1 een opgave van de gerealiseerde dbc-omzet in het jaar t. Daarvoor dient gebruik te worden gemaakt van het formulier ‘Verantwoordingsdocument DBC GGZ-omzet’1.
Een dergelijke opgave is compleet, indien deze ten minste de volgende onderdelen bevat:
– een ondertekend voorblad van het formulier;
– een Excelversie van het ingediende formulier, waarbij geldt dat het controlegetal op het Excel-voorblad dient overeen te komen met het ondertekende voorblad;
– ee bijbehorende accountantsverklaring (zie artikel 4).
c. Jaarlijks vóór 1 juni van het jaar t + 1 een opgave van de gerealiseerde productie in budgetparameters in jaar t. Daarvoor dient gebruik te worden gemaakt van het formulier ‘Nacalculatie GGZ Zvw’.
– een Excelversie van het ingediende formulier, waarbij geldt dat het met het ondertekende voorblad;
– de bijbehorende accountantsverklaring (zie artikel 4).
De gegevens en inlichtingen worden verstrekt op de wijze die in de ‘Beleidsregel procedure en indieningstermijnen vaststelling en verrekening aanvaardbare kosten’ is aangegeven.
Indien de verzekeraar het formulier ‘Nacalculatie GGZ Zvw’ niet mede ondertekent, dient de zorgaanbieder het formulier zonder mede-ondertekening binnen de gestelde termijn bij de NZa in.
De zorgaanbieder draagt er zorg voor dat een accountant als bedoeld in artikel 393 van Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek de juistheid van de op grond van artikel 3, onder b en c, verstrekte gegevens en inlichtingen en de mate waarin is voldaan de Regeling Administratieve organisatie en interne controle AWBZ-zorgaanbieders (behorende bij formulier onder artikel 3.c), Regeling AO/IC DBC GGZ en de Regeling DBC GGZ Validatie (behorende bij formulier onder artikel 3.b), bevestigt, overeenkomstig de wijze die in de genoemde formulieren en de daarbij eventueel beschikbaar gestelde controleprotocollen is aangegeven.
1 Gelijktijdig met de inwerkingtreding van deze regel wordt de ‘Regeling informatieverstrekking vaststelling budgetten GGZ Zvw’, met kenmerk GG/NR-100.113, ingetrokken.
2 De regeling Informatieverstrekking vaststelling budgetten GGZ Zvw, met kenmerk GG/NR-100.113, blijft van toepassing op besluiten en aangelegenheden die verwijzen naar, dan wel hun grondslag vinden in die regeling en die betrekking hebben op de periode waarvoor die regeling gold.
3 Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2011.
4 Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Regeling informatie-verstrekking vaststelling budgetten GGZ Zvw’.
Nederlandse Zorgautoriteit,
T.W. Langejan,
voorzitter Raad van Bestuur.
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Regeling informatie-verstrekking vaststelling budgetten GGZ Zvw", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.