Besluit mandaat en machtiging Novem ter uitvoering van het Programma MobiliteitsManagement 2003

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010.]
Geraadpleegd op 22-08-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 05-11-2003 en zichtdatum 16-07-2024.
Geldend van 05-11-2003 t/m 30-10-2004

Besluit van de Minister van Verkeer en Waterstaat van 27 oktober 2003, nr. HDJZ/ABR/2003-1964, Hoofddirectie Juridische Zaken, tot mandaatverlening aan Novem ten behoeve van de uitvoering van het Programma MobiliteitsManagement 2003 (Besluit mandaat en machtiging Novem ter uitvoering van het Programma MobiliteitsManagement 2003)

De Minister van Verkeer en Waterstaat,

Gelet op artikel 6, eerste lid, van de Kaderwet subsidies Verkeer en Waterstaat;

Gelezen de instemming van de directeur van Novem van 15 september 2003;

Besluit:

Artikel 1

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

In dit besluit wordt verstaan onder Novem: Nederlandse organisatie voor energie en milieu, agentschap van het Ministerie van Economische Zaken, gevestigd te Utrecht.

Artikel 2

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

  • 1 Aan de directeur, de manager van het thema Duurzame Mobiliteit en de manager van cluster 403 van Novem wordt mandaat verleend om namens de Minister van Verkeer en Waterstaat besluiten te nemen in het kader van de uitvoering van de Regeling personenvervoer van deur tot deur en op maat, voorzover die besluiten betrekking hebben op het Programma MobiliteitsManagement 2003.

  • 2 De in het eerste lid bedoelde clustermanager van Novem maakt van het aan hem verleende mandaat slechts gebruik voorzover:

    • a. het gaat om het nemen van besluiten die verband houden met zijn taak, en

    • b. die besluiten de verlening van subsidie betreffen voor projecten van niet meer dan € 125.000,–.

  • 3 Aan de in het eerste lid genoemde functionarissen van Novem wordt tevens een machtiging verleend om ter voorbereiding van de in het eerste lid bedoelde besluiten alle benodigde werkzaamheden te verrichten.

  • 4 De in het eerste lid genoemde functionarissen worden tevens belast met het toezicht op de naleving van de aan de in het eerste lid genoemde besluiten verbonden verplichtingen.

Artikel 3

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

  • 1 Aan het hoofd juridische zaken van Novem en, bij diens afwezigheid, aan diens plaatsvervanger wordt mandaat verleend om namens de Minister van Verkeer en Waterstaat besluiten op bezwaarschriften te nemen in het kader van besluiten als bedoeld in artikel 2, eerste en tweede lid.

  • 2 Aan de juridische medewerkers van de afdeling juridische zaken van Novem wordt machtiging verleend om ter voorbereiding van de in het eerste lid bedoelde besluiten alle benodigde werkzaamheden te verrichten alsmede om verweer te voeren in beroepszaken.

Artikel 4

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

De in de artikelen 2 en 3 genoemde functionarissen van Novem oefenen de bij dit besluit verleende bevoegdheden uit met inachtneming van de als bijlage bij dit besluit opgenomen algemene instructie.

Artikel 5

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

  • 1 Het document waarin een besluit of handeling, genomen respectievelijk verricht op grond van dit besluit, wordt vastgelegd, dient in ieder geval een verwijzing te bevatten naar de Regeling personenvervoer van deur tot deur en op maat en het Programma Mobiliteits-Management 2003.

  • 2 Een document als bedoeld in het eerste lid van dit artikel vermeldt aan het slot:

    ‘DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT, namens deze:’ gevolgd door de functieaanduiding, de naam en de handtekening van de betrokken functionaris van Novem.

Artikel 6

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

  • 1 In elk op grond van dit besluit tot mandaatverlening genomen besluit in eerste aanleg wordt vermeld dat belanghebbenden binnen zes weken na de dag waarop het besluit bekend gemaakt is, bezwaar kunnen maken door indiening van een bezwaarschrift gericht aan de Minister van Verkeer en Waterstaat,

    per adres Novem, programmabureau Move

    t.a.v. de afdeling juridische zaken

    Postbus 17

    6130 AA Sittard.

  • 2 In elk besluit op bezwaar wordt vermeld dat belanghebbenden binnen zes weken na de dag waarop het besluit op bezwaar bekend gemaakt is, beroep kunnen instellen bij de sector Bestuursrecht van de Arrondissementsrechtbank die op grond van artikel 8:7, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht ter zake bevoegd is.

Artikel 7

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst.

Artikel 8

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit mandaat en machtiging Novem ter uitvoering van het Programma MobiliteitsManagement 2003.

Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De

Minister

van Verkeer en Waterstaat,

K.M.H. Peijs

Bijlage als bedoeld in artikel 4

[Regeling vervallen per 08-06-2010 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2010]

Algemene instructie

1. De in de artikelen 2 en 3 bedoelde functionarissen verzenden op verzoek een afschrift van de aanvraag, van het op een aanvraag genomen besluit, van een daartegen gericht bezwaarschrift en van het op het bezwaarschrift genomen besluit aan de Minister van Verkeer en Waterstaat. Afschriften van de op een beroepsprocedure betrekking hebbende stukken worden aan de minister gezonden.

2. De in artikel 3 bedoelde functionarissen voeren in het kader van een beroepsprocedure nauw overleg met de betrokken ambtelijke diensten van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de in te nemen standpunten.

3. De in artikel 2 bedoelde functionarissen onderzoeken regelmatig ten aanzien van ieder besluit tot subsidieverlening of er omstandigheden zijn op grond waarvan het besluit moet worden ingetrokken of gewijzigd.

4. De in de artikelen 2 en 3 bedoelde functionarissen treden ten minste eenmaal per kwartaal in overleg met de afdeling Marktordening en Decentraal Vervoer van het Directoraat-Generaal Personenvervoer over hun uitvoering van het Programma MobiliteitsManagement 2003.

5. De in de artikelen 2 en 3 van het besluit bedoelde functionarissen richten hun administratie zodanig in, dat daarin alle van belang zijnde vastleggingen en bewijsstukken ten behoeve van het besluitvormings-, uitvoerings-, controle- en verantwoordingsproces zijn opgenomen. Zij verschaffen de minister desgevraagd alle inlichtingen die betrekking hebben op de uitoefening van de bij dit besluit verleende bevoegdheden.

6. De in de artikelen 2 en 3 bedoelde functionarissen signaleren tijdig problemen die zijn gerezen in het kader van de uitvoering van de Regeling personenvervoer van deur tot deur en op maat en melden deze tijdig aan het hoofd van de afdeling Marktordening en Decentraal vervoer.

Naar boven