Regio Rotterdam
De vaarwegen benedenstrooms van km 991.7 van de Nieuwe Maas en van km 998 van de Oude
Maas
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
|
De betreffende sector
|
Op het sectorkanaal
|
Zeevaart:
Bij het binnenvaren van een sector.
Binnenvaart:
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
- -
in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
- -
keren en oversteken van de vaarweg
- -
ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Regionale Verkeerscentrale Dordrecht
Sector Dordrecht: Oude Maas, km 979,075
|
- Beneden Merwede, km 972,0
|
|
- Noord, km 978
|
Wantij, van Prins Hendrikbrug tot de Beneden Merwede
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
|
sector Dordt
|
Marifoonkanaal 79
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
- -
in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
- -
keren en oversteken van de vaarweg
- -
ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Regionale Verkeerscentrale Dordrecht
Sector Heerjansdam:
|
Oude Maas, km 979,075- km 998,2
|
|
- Dordtsche Kil, km 982,6
|
|
Spui, van km 996,0-Oude Maas
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
|
sector Heerjansdam
|
Marifoonkanaal 4
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
- -
in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
- -
keren en oversteken van de vaarweg
- -
ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Regionale Verkeerscentrale Dordrecht
Operationele voormelding
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Schepen met een diepgang van 5,5 meter of meer bestemd voor de Dordtsche Kil en 7
meter of meer bestemd voor de Oude Maas
|
* naam
* lengte
* breedte
* diepgang
* lading
* IMO-klasse
* hoeveelheid
* ETD
* agent
|
Regionale Verkeerscentrale Dordrecht
|
Telefonisch
Fax
E-mail
HAMIS
VHF 71
|
– bij vertrek havengebied Moerdijk
– bij vertrek havengebied Dordrecht
– bij vertrek ATD
Tenminste 4 uur voor vertrek
|
Indien de te verstrekken gegevens reeds bekend zijn bij het HCC worden deze via IVS/VBS
doorgegeven aan RVC Dordrecht
|
Regionale Verkeerscentrale Dordrecht
Vertrekkende en verhalende zeeschepen
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Zeeschepen met een lengte van 60 m of meer
|
* naam
* lengte
* breedte
* diepgang
* lading
* IMO-klasse
* hoeveelheid
* ETD
* agent
|
Regionale Verkeerscentrale Dordrecht
|
Telefonisch
Fax
E-mail
HAMIS
VHF 71
|
– bij vertrek havengebied Moerdijk
– bij vertrek havengebied Dordrecht
– bij vertrek ATD
Tenminste 4 uur voor vertrek/ of aanvang
|
Indien de te verstrekken gegevens reeds bekend zijn bij het HCC worden deze via IVS/VBS
doorgegeven aan RVC Dordrecht
|
Regio Amsterdam
De vaarwegen ten westen van km 26.5 van het afgesloten IJ tot aan de kustlijn en behorende
tot het beheersgebied van de Gemeenschappelijke Regeling Centraal Nautisch Beheer
Noorzeekanaalgebied.
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
Zeevaart:
Binnenvaart:
-
* scheepsnaam
-
* positie
-
* uniek europees scheepsidentificatienummer
-
* lengte
-
* breedte
-
* diepgang
-
* tijd aankomst bestemming
-
* lading en hoeveelheid
-
* elke bijzondere manoeuvre
|
De betreffende sector
|
op het sectorkanaal
|
Zeevaart:
Binnenvaart
-
– Bij het binnenvaren van een sector
-
– bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
-
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
-
– keren en oversteken van de vaarweg
-
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Verkeerscentrale Schellingwoude
Sector Schellingwoude:
|
Afgesloten IJ, km 26,5
|
- Buiten IJ, km 32,8
|
|
|
- Amsterdam-Rijnkanaal, km 2,6
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
|
Sector Schellingwoude
|
marifoonkanaal 60
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
- -
in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
- -
keren en oversteken van de vaarweg
- -
ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Verkeerspost Wijk bij Duurstede
sector Maarssen: Amsterdam-Rijnkanaal km 28,6 tot km 36,5
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
|
sector Maarssen
|
marifoonkanaal 61
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
- -
in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
- -
keren en oversteken van de vaarweg
- -
ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Verkeerspost Wijk bij Duurstede
sector Wijk bij Duurstede:
|
Amsterdam-Rijnkanaal km 59,5 tot km 63,5 en
|
|
NederRijn/Lek km 924,3 tot km 930
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert, als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement
|
|
sector Wijk bij Duurstede
|
marifoonkanaal 60
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
- -
in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
- -
keren en oversteken van de vaarweg
- -
ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Verkeerspost Wemeldinge
Operationele melding Oosterschelde-stroomgebied
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid, van het Binnenvaartpolitiereglement.
|
* scheepsnaam
* positie
* vaarrichting
* elke bijzondere manoeuvre
|
verkeerspost Wemeldinge
|
marifoonkanaal 68
|
– bij het in noordgaande richting uitvaren van het sluizencomplex Hansweert
– bij het uitvaren van de westelijke voorhaven van het Krammersluizencomplex
– bij het uitvaren van een andere voorhaven van een sluizencomplex
– bij het uitvaren van een haven
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden.
|
Waddenzee
Administratieve voormelding Waddenzee buiten de VTS-gebieden
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
– schepen met gevaarlijke ladingen
– bijzondere transporten
– bovenmaatse schepen
|
* scheepsnaam en call-sign
* nationaliteit
* scheepstype en tonnage
* lengte, breedte en diepgang
* Lloydsnummer
* haven van bestemming
* ETA
* geplande vaarroute
* soort lading
(naam en hoeveelheid van stoffen; klasse, cijfers en voorzover bekend stofnummer en
VN-nummer
* bevestiging dat ladingplan aan boord is
* aantal personen aan boord
|
Centrale Meldpost Waddenzee
|
Telefonisch
Fax
|
• 24 uur voor het binnenvaren van de Waddenzee.
• Bij onvoorziene omstandigheden binnen VHF-bereik kanaal 4.
|
|
Operationele melding Waddenzee buiten:
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
– schepen met gevaarlijke ladingen
– bijzondere transporten
|
* scheepsnaam en call-sign
* positie
* bijzonderheden
* VN-nummer/IMO klasse
* aantal personen aan boord
|
Centrale Meldpost Waddenzee
|
Marifoonkanaal 4
|
Tijdig voor het binnenvaren van de Waddenzee via:
– de VTS-gebieden van Den Helder, Terschelling en Eems;
– de zeegaten tussen de Waddeneilanden
– de havens van de Waddeneilanden;
– de sluizen en havens aan het IJsselmeer en landzijde
|
|
Verkeerspost Schiermonnikoog
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van een klein schip dat geen stoffen vervoert als bedoeld
in artikel 9.07, derde lid Binnenvaartpolitiereglement
|
* scheepsnaam en call-sign
* positie
* bestemming
* elke bijzondere manoeuvre
* diepgang
* lading
* aantal personen aan boord
|
Verkeerspost Schiermonnikoog
|
Marifoonkanaal 5
|
Tijdig voor het binnenvaren van de Waddenzee en bij het voornemen tot het uitvoeren
van een bijzondere manoeuvre, zoals het:
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
– keren en oversteken van de vaarweg
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
|
Verkeerspost Tiel
Sector St. Andries:
|
Waal km 931,0 tot km 921,0
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van:
– een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement
– een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat
|
* scheepsnaam
* positie
* vaarrichting
* elke bijzondere manoeuvre
|
sector St. Andries
|
marifoonkanaal 68
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
– keren en oversteken van de vaarweg
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Sector Tiel:
|
Waal km 917,0 tot km 905,0
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van:
– een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement
– een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat
|
* scheepsnaam
* positie
* vaarrichting
* elke bijzondere manoeuvre
|
sector Tiel
|
marifoonkanaal 69
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
– keren en oversteken van de vaarweg
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Verkeerspost Nijmegen
Sector Nijmegen:
|
Waal km 890,5 tot km 881,5
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van:
– een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement
– een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat
|
* scheepsnaam
* positie
* vaarrichting
* elke bijzondere manoeuvre
|
sector Nijmegen
|
marifoonkanaal 4
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
– keren en oversteken van de vaarweg
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Sector Millingen:
|
Waal km 881,5 tot km 857,9
|
Wie
|
Wat
|
Bij wie
|
Hoe
|
Wanneer
|
Opmerkingen
|
Ieder schip, met uitzondering van:
– een klein schip dat geen stoffen vervoert, bedoeld in artikel 9.07, lid 3, Binnenvaartpolitiereglement
– een veerpont die is voorzien van een goedwerkend en in bedrijf zijnd AIS-apparaat
|
* scheepsnaam
* positie
* vaarrichting
* elke bijzondere manoeuvre
|
sector Millingen
|
marifoonkanaal 10
|
Bij het voornemen tot het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre, zoals het
– in- of uitvaren van een haven of nevenvaarwater
– keren en oversteken van de vaarweg
– ten anker komen of verlaten van de anker- of ligplaats
|
Alle schepen moeten gedurende de vaart in het blokgebied uitluisteren, communiceren
en oproepen beantwoorden
|
Vaarweg
|
Lengte in m
|
Breedte in m
|
Diepgang in m
|
Fryslân
|
|
|
|
Haven Terschelling
|
85
|
12,00
|
3,40
|
Haven Vlieland
|
60
|
10,00
|
3,40
|
Vaarweg tussen zee en Harlingen, via het Stortemelk, de Vliestroom, de Blauwe Slenk
en het vaarwater langs de Pollendam
|
140
|
|
6,50
|
Prinses Margrietkanaal
|
110,50
|
11,50
|
3,20
|
|
|
|
|
Groningen
|
|
|
|
Van Starkenborghkanaal
|
110,50
|
11,50
|
3,20
|
Eemskanaal van km 0,00 t/m km 19,74
|
144
|
13
|
4,50
|
Eemskanaal van km 19,74 t/m km 26,44
|
144
|
13
|
5,00
|
Overijssel
|
|
|
|
Kanaal Zutphen-Enschede van de Twenthekanalen
|
|
|
|
– Geldersche IJssel- Delden (beneden de sluis)
– Delden – Enschede
|
110
|
11,50
|
2,801
|
|
110
|
9,75
|
2,60 of
|
|
110
|
11,50
|
2,20
|
Zijkanaal naar Almelo van de Twenthekanalen
|
110
|
9,75
|
2,50
|
|
|
|
|
Overijssel/Gelderland
|
|
|
|
Geldersche IJssel
|
|
|
|
– IJsselkop2 – Stadsbrug Kampen
|
110
|
12,00
|
|
– Stadsbrug Kampen – Ketelmeer
|
200
|
17,50
|
|
Zwolle-IJsselkanaal
|
110
|
12,00
|
3,253
|
Meppelerdiep
|
|
|
|
– van Zwarte Water via Meppelerdiepkeersluis – Kaapbrug
|
110
|
12,00
|
3,254
|
– via Grote Kolksluis
|
55
|
8,20
|
2,804
|
Zwarte Water
|
110
|
12,00
|
3,253
|
Zwolsche Diep
|
110
|
12,00
|
3,003
|
Ramsdiep
|
110
|
11,50
|
3,003
|
Zwanendiep
|
85
|
9,50
|
2,703
|
|
|
|
|
Noord-Holland
|
|
|
|
De betonde vaarwateren tussen zee en Den Helder
|
|
|
9.00
|
Marinehaven Willemsoord
|
200
|
|
8.00
|
Oranjesluizencomplex
|
|
|
|
– Noordersluis
|
70
|
13,50
|
3,505
|
– Middensluis
|
90
|
17,50
|
3,505
|
– Zuidersluis
|
70
|
13,50
|
3,505
|
– Prins Willem Alexandersluis
|
200
|
23,00
|
3,505
|
Noordzeekanaal en Noordzeesluizen te IJmuiden
|
325
|
42,00
|
13,10
|
– 1e Rijksbinnenhaven
|
|
|
3,50
|
– 2e Rijksbinnenhaven
|
|
|
5,70
|
– 3e Rijksbinnenhaven
|
|
|
5,70
|
– Kruithaven, buitenzijde (meerstoelen)
|
|
|
9,10
|
– Zijkanaal B (zuidelijk deel)
|
|
|
1,80
|
– Zijkanaal C
|
|
11,40
|
3,00
|
– Zijkanaal D
|
|
|
3,00
|
– Zijkanaal E
|
|
|
2,20
|
– Zijkanaal G over een lengte van 1000 m gemeten uit de as van het Noordzeekanaal
|
|
|
8,00
|
– Zijkanaal H
|
|
|
1,30
|
Haven Marken
|
55
|
6,60
|
1,905
|
|
|
|
|
Flevoland
|
|
|
|
IJsselmeer
|
|
|
|
– Houtribsluis
|
190
|
17,50
|
3,50
|
– Krabbersgatsluis
|
110
|
11,60
|
3,203
|
– Naviduct
|
110
|
11,45
|
3,203
|
– Lorentzsluizen:
|
|
|
|
grote sluis
|
120
|
13,00
|
3,506
|
kleine sluis
|
67
|
8,20
|
3,507
|
– Stevinsluis
|
120
|
13,00
|
3,507
|
– Noorderhaven Breezanddijk
|
50
|
11,50
|
2,807
|
– Zuiderhaven Breezanddijk
|
95
|
11,50
|
2,507
|
– Buiten- en voorhavens Den Oever en Kornwerderzand
|
120
|
13,00
|
3,507
|
Randmeren Flevoland
|
|
|
|
– Nijkerkersluis
|
90
|
9,50
|
3,003
|
– Roggebotsluis
|
90
|
9,50
|
3,003
|
|
|
|
|
Noord-Holland/Utrecht
|
|
|
|
Buitenhaven van Muiden en toegangsgeul
|
|
|
|
– Grote Zeesluis – IJmeer
|
45
|
7,50
|
1,80
|
Amsterdam-Rijnkanaal
|
200
|
23,50
|
4,00
|
Lekkanaal
|
200
|
17,70
|
3,507
|
Merwedekanaal (benoorden de Lek)
|
110
|
11,50
|
2,808
|
Gekanaliseerde Hollandsche IJssel
|
|
|
|
– Doorslagsluis – km 2,2
|
39
|
5,45
|
1,759
|
– km 2,2 – Oudewater (km 17,9)
|
39
|
5,45
|
1,75
|
– km 17,9 – Haastrechtse brug
|
39
|
5,45
|
1,90
|
|
|
|
|
Zuid-Holland
|
|
|
|
Hollandsche IJssel
|
|
|
|
– van km 0.0 tot km 1.1
|
39
|
5,45
|
2,5010
|
– van km 1.1 tot km 3.4
|
110
|
11,50
|
3,1511
|
– van km 3.4 tot km 4.5
|
110
|
11,50
|
3,6011
|
– van km 4.5 tot km 7.0
|
110
|
11,50
|
4,0511
|
– van km 7.0 tot km 16.9
|
110
|
11,50
|
1,5011
|
– van km 13.2 tot km 16.9
|
135
|
11,50
|
1,5011a
|
– van km 16,9 tot km 19,7
|
180
|
11,50
|
4,7011
|
Oude Maas (zeevaart)
|
175
|
25
|
8,80
|
Dordtsche Kil en de daarop aansluitende vaarweg naar de havens van het Industrie-
en Havenschap Moerdijk (zeevaart)
|
175
|
25,00
|
8,00
|
Volkeraksluizen
|
225
|
23,50
|
4,75
|
Boven-Merwede/Beneden-Merwede/ Nieuwe Merwede/Noord/Oude Maas/Dordtsche Kil/ Hollandsch
Diep/Amer/Haringvliet
|
|
|
|
– algemeen
|
225
|
23,50
|
|
– duwstellen in afvaart brede formatie (gedeelte vóór de duwboot (maximum lengte 40m))
|
153
|
34,35
|
|
– duwstellen in opvaart lange formatie (gedeelte vóór de duwboot (maximum lengte 40m))
|
229,50
|
22,90
|
|
Beneden-Merwede
|
|
|
4,4011
|
Bergsche Maas
|
193
|
17,50
|
4,0011
|
Nieuwe Merwede (Biesboschsluis)
|
55
|
6,60
|
3,20
|
Het Spui
|
110
|
11,50
|
2,80
|
Noord
|
|
|
4,4011
|
Rietbaan
|
|
|
|
– van km 977,3 tot km 978,965
|
85
|
8,2
|
2,8
|
– van km 978,965 tot km 979,8
|
135
|
17
|
4
|
Nieuwe Maas (beheersgebied Rijkswaterstaat, West-Nederland Zuid)
|
225
|
23,50
|
|
– duwstellen in afvaart brede formatie (gedeelte voor de duwboot (maximum lengte 40m))
|
153
|
34,35
|
4,50
|
– duwstellen in opvaart lange formatie (gedeelte voor de duwboot (maximum lengte 40m))
|
229,50
|
22,90
|
4,50
|
|
|
|
|
Noord-Brabant
|
|
|
|
Zuid-Willemsvaart
|
|
|
|
– sluis 13 t/m sluis 4
|
|
|
|
<= 68
|
6812
|
7,25
|
1,90
|
>68
|
8012
|
5,20
|
1,90
|
– sluis4 – Maximakanaal
|
|
|
|
<= 105
|
10512
|
9,60
|
3,00
|
>105
|
11012
|
7,25
|
3,00
|
|
|
|
|
Máximakanaal
|
|
|
|
≤105m
|
105
|
9,50
|
3,00
|
>105
|
110
|
6,70
|
3,00
|
|
|
|
|
Wilhelminakanaal, met inbegrip van de Amertak
|
|
|
|
– Amer – sluis I
|
135
|
11,50
|
3,3013
|
– sluis I – sluis II
|
90
|
9,60
|
2,70
|
– sluis II – industriehaven Loven
|
63
|
7,25
|
2,10
|
– industriehaven Loven – Beatrixkanaal
|
63
|
7,25
|
1,90
|
– Beatrixkanaal – Zuid-Willemsvaart
|
110
|
6,70
|
1,90
|
<= 68
|
6812
|
7,25
|
1,90
|
> 68
|
8012
|
5,20
|
1,90
|
Markkanaal
|
90
|
9,60
|
2,60
|
Donge
|
110
|
11,50
|
3,3013
|
Oude Maasje
|
|
|
|
– Bergsche Maas – haven Waspik
|
95
|
11,50
|
2,50
|
– haven Waspik – haven Sprang Capelle
|
60
|
6,60
|
2,50
|
|
|
|
|
Zeeland
|
|
|
|
Zuid-Vlije/Krammer/ Zijpe/Mastgat/Keeten/ Oosterschelde
|
200
|
23,50
|
|
Schelde-Rijnverbinding
|
225
|
23,50
|
4,30
|
Volkerak
|
225
|
23,50
|
4,75
|
Krammersluizen
|
200
|
23,50
|
4,7514
|
Kanaal door Zuid-Beveland
|
|
|
|
– gehele kanaal
|
200
|
23,50
|
4,7514
|
– vanaf de parallel 51º 27'.9 N
|
200
|
23,50
|
5,2515
|
Veerse Meer
|
130
|
18,00
|
|
Roompotsluis
|
95
|
14,50
|
5,0016
|
Bergsediepsluis
|
34
|
6,00
|
2,0017
|
Handelshaven Breskens18
|
95
|
|
|
Veerhaven Terneuzen
|
80
|
9,50
|
|
|
|
|
|
Limburg
|
|
|
|
Maas
|
|
|
|
– van km 8,650 -Julianakanaal
|
137,50
|
14,00
|
3,00
|
– van km 64,5 -Julianakanaal
|
110
|
12,00
|
2,80
|
– sluis Linne
|
193
|
13,50
|
3,0019
|
– sluis Roermond
|
193
|
13,50
|
3,0020
|
Sluis Belfeld
|
|
|
|
– oostsluis
|
|
|
|
<= 137,50 m:
> 137,50 m
|
137,50
193
|
15,50
13,50
|
3,00
3,00
|
– west- en middensluis:
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
Sluis Sambeek
|
|
|
|
– oostsluis> 137,50m
|
137,50
193
|
15,50
13,50
|
3,50
3,50
|
– west- en middensluis:
|
137,50
|
15,50
|
3,20
|
– sluis Grave
|
137,50
|
15,50
|
3,2021
|
– Prinses Maxima sluizen te Lith
|
|
|
|
Zuidkolk
|
113,50
|
13,50
|
3,5022
|
Noordkolk
|
193
|
17,50
|
4,0023
|
– Maasbracht monding Julianakanaal – km 110,500
|
|
|
|
≤ 137,50 m
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
> 137,50 m
|
193
|
13,50
|
3,00
|
km 110,500 – Grave boven
|
|
|
|
≤ 137,50 m
|
137,50
|
15,50
|
3,50
|
> 137,50 m
|
193
|
13,50
|
3,50
|
– Traject Grave boven- km 182 (brug A50)
|
137,50
|
15,50
|
3,2020
|
– Traject km 182 (brug A50)- km 226
|
|
|
|
≤ 137,50
|
137,50
|
15,50
|
4,0024
|
>137,50
|
193
|
13,50
|
4,0023
|
Julianakanaal
|
|
|
|
– Traject Gekanaliseerde Maas – Beatrixhaven
|
137,50
|
14,00
|
3,00
|
– Traject Beatrixhaven – haven Stein
|
|
|
|
<= 110
|
110
|
12,00
|
3,00
|
> 110 m
|
137,50
|
11,50
|
3,00
|
– Traject Haven Stein – sluis Born
|
137,50
|
14,00
|
3,00
|
– Sluis Born westsluis
|
132,50
|
13,50
|
2,80
|
– Sluis Born midden- en oostsluis
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
– Traject Born – km 36,6
|
|
|
|
≤ 137,50
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
> 137,50
|
193
|
13,50
|
3,00
|
– Sluis Maasbracht oostsluis
|
193
|
13,50
|
3,00
|
– Sluis Maasbracht midden -en westsluis
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
Lateraalkanaal Linne-Buggenum
|
|
|
|
– Sluis Heel oostsluis
|
193
|
13,50
|
3,00
|
– Sluis Heel westsluis
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
Maas-Waalkanaal
|
|
|
|
km 0,0 (Maas)- km 10,7
|
|
|
|
≤137,50 m
|
137,50
|
15,50
|
3,50
|
> 137,5 m
|
193
|
13,50
|
3,50
|
km 10,7 – km 12,9
|
225
|
15,50
|
3,7025
|
km 12,9 – km 13,4 (Waal)
|
|
|
|
≤ 193 m
|
193
|
22,90
|
3,7025
|
> 193 m
|
225
|
17,50
|
3,7025
|
Kanaal van Sint Andries
|
110
|
13,50
|
3,5026
|
Verbindingskanaal in het Bossche Veld en Zuid-Willemsvaart tot grens Smeermaas
|
86
|
8,30
|
2,50
|
Belgische grens nabij Loozen tot en met sluis 15
|
68
|
7,25
|
2,10
|
Sluis 15 – Randwegbrug
|
95
|
9,60
|
2,10
|
Randwegbrug – sluis 13
|
|
|
|
<= 68
>68
|
68
80
|
7,25
5,20
|
1,90
1,90
|
Kanaal Wessem – Nederweert
|
|
|
|
– km 0,00 – km 0,85
|
137,50
|
15,50
|
3,00
|
– km 0,85 – km 2,20
|
95
|
9,60
|
2,50
|
– km 2,20 – km 16,30
|
95
|
9,60
|
2,10
|
oude sluis Panheel
|
95
|
7,25
|
2,10
|
1Op het pand Geldersche IJssel – Eefde (voorpand) evenveel minder dan 2,80 m als de
buitenwaterstand sluis Eefde lager is dan NAP + 3,20 m.
2Schepen die gebruik maken van de hefopening in de spoor- en verkeersbrug Zutphen (km
928,150) moeten rekening houden met de volgende beperkingen: a. de bodem ligt op ca.
NAP + 0,50 m, d.w.z. ongeveer 0,50 m hoger dan overigens in dat riviervak; b. de bodembreedte
op NAP + 0,50 m is slechts 8,00 m; c. eerst op ca NAP + 2,50 m is een breedte van
12 m aanwezig; d. bij doorvaart hiervan is een sterke waterspiegeldaling mogelijk.
3Bij waterstand = NAP of zoveel minder dan de waterstand lager is dan NAP.
4Bij waterstand = NAP of zoveel minder dan de waterstand lager is dan NAP. De drempeldiepte
van de Meppelerdiep-brug ligt op NAP – 3,50 m. De keersluis in Zwartsluis wordt gesloten
bij een waterstand hoger dan NAP + 0,50 m en bij een waterstand lager dan NAP – 0,50
m.
5Bij een waterstand van NAP – 0,50 m of hoger of zoveel minder dan de waterstand lager
is dan NAP – 0,50 m.
6Bij een waterstand op de Waddenzee gelijk aan of boven NAP of op het IJsselmeer gelijk
aan of boven NAP – 0,50 m dan wel evenveel minder dan de waterstand lager is dan NAP
respectievelijk NAP – 0,50 m.
7Bij een waterstand van NAP – 0,40 m of zoveel minder dan de waterstand lager is dan
NAP – 0,40 m.
8Bij een waterstand van NAP – 0,40 m op het Amsterdam-Rijnkanaal of hoger of zoveel
minder dan de waterstand lager is. Bij een waterstand van NAP + 1,35 m of hoger of
zoveel minder als de waterstand op de Lek bij de Koninginnesluis is.
9Bij een waterstand van NAP + 0,50 m of hoger of zoveel minder dan de waterstand is
bij de Doorslagsluis te Nieuwegein.
10Bij een waterstand t.o.v. NAP, of zoveel hoger of zoveel minder dan de waterstand
t.o.v. NAP.
11Bij een waterstand = NAP of zoveel minder dan de waterstand lager is dan NAP.
11aUitsluitend ledige schepen.
12Schepen langer dan 65 m moeten zijn uitgerust met een actieve kopbesturing.
13Bij een waterstand van NAP + 0,70 m of zoveel minder als de waterstand minder is dan
NAP + 0,70 m.
14Bij een waterstand hoger dan of gelijk aan NAP – 0,75 m of zoveel minder dan de waterstand
lager is dan NAP – 0,75 m.
15Bij een waterstand hoger dan of gelijk aan NAP – 0,55 m of zoveel minder dan de waterstand
lager is dan NAP – 0,55 m met dien verstande dat deze diepgang slechts is toegestaan
voor schepen die vanaf de Westerschelde komen met als directe bestemming loswal “Kaai
85” te Schore, alsmede voor schepen die vertrekken vanaf deze loswal met als directe
bestemming Westerschelde.
16Bij een waterstand = NAP of zoveel minder dan de waterstand lager is dan NAP.
17Bij waterstand Oosterschelde-zijde NAP – 1,50 m of hoger.
18Kielspeling 10% van de waterdiepte.
19Of zoveel minder dan de waterstand in het benedentoeleidingskanaal lager is dan NAP
+ 16,95 m.
20Of zoveel minder dan de waterstand in het benedentoeleidingskanaal lager is dan NAP
+ 14,20 m.
21Maas tussen Grave (boven de sluis) en kmr 182 (brug A50) een maximale toegelaten diepgang
van 3,20 m of zoveel meer dan de waterstand bij Grave-Beneden hoger is dan NAP + 5,20
m.
22Bij een waterstand NAP + 1 m of zoveel minder dan de buitenwaterstand in het benedentoeleidingskanaal
lager is dan NAP + 1 m.
23Bij een waterstand van NAP of zoveel minder dan de buitenwaterstand in het benedentoeleidingskanaal
lager is dan NAP of zoveel minder dan de waterstand in het boventoeleidingskanaal
lager is dan NAP + 4,50 m
24Bij een waterstand van NAP of zoveel minder dan de buitenwaterstand in het benedentoeleidingskanaal
lager is dan NAP of zoveel minder dan de waterstand in het boventoeleidingskanaal
lager is dan NAP + 4,50 m
25Of zoveel minder dan de buiten- of de binnenwaterstand lager is dan NAP + 7,20 m.
26Bij een waterstand NAP + 1 m of zoveel minder dan de waterstand bij sluis St. Andries
v.w.b. de Maaszijde lager is dan NAP + 1 m dan wel v.w.b. de Waalzijde lager is dan
NAP + 2 m.