Bijlage 2. behorende bij de artikelen 9 en 21a, eerste en tweede lid, van de Regeling tegemoetkoming kosten opleidingsscholen 2019
[Regeling vervallen per 29-07-2024]
Rekenregel financieringsmodel 2020
-
1.
Formule, behorende bij artikel 9, eerste en tweede lid
Als Qt≤ Bt, dan geldt:
x1,t (st)=€ 100.000+(€ 955*st)
-
2.
Formule, behorende bij artikel 9, vijfde lid
Als Qt> Bt, dan geldt:
XB1,t (Nt, STt, st Bt) = € 100.000+(((Bt-(€ 100.000* Nt ))/STt)*st)
-
3.
Formule, behorende bij artikel 9, vierde lid
Als t=2020, dan geldt:
XB1,2020 (N2020, ST2020, s2020, B2020, OR2020) = € 100.000+(((B2020-(€ 100.000* N2020-OR2020))/ST2020)*s2020)
Als t=2021, dan geldt:
XB1,2021 (N2021, ST2021, s2021, B2021, OR2021) = € 100.000+(((B2021-(€ 100.000* N2021-OR2021))/ST2021)*s2021)
-
4.
Formule, behorende bij artikel 21a, eerste lid
Als t=2020, dan geldt:
x2,2020 = x1,2020+((x0,2020- x1,2020)*0,85)
Als t=2020 en Qt> Bt dan geldt:
x2,2020 = XB1,2020+((x0,2020- x1,2020)*0,85)
-
5.
Formule, behorende bij artikel 21a, tweede lid
Als t=2021, dan geldt:
x2,2021 = x1,2021+((x0,2020- x1,2020)*0,60)
Als t=2021 en Qt> Bt dan geldt:
x2,2021 = XB1,2021+((x0,2020- x1,2020)*0,60)
Toelichting
Qt = totaalbedrag van de subsidie naar opleidingsscholen in het schooljaar (t/ t+1),
berekend volgens artikel 9 eerste en tweede lid, en artikel 21A. Dit is de som van alle x2,t (voor 2020 en 2021), x1,t (na 2021 en als het subsidieplafond niet wordt overschreden) of XB1,t (na 2021 en als het subsidieplafond wordt overschreden).
ORt: totaalbedrag overgangsregeling. Dit is de som van de individuele bedragen op basis
van de overgangsregeling. Voor 2020 is dit de som van de volgende formule: (x0,2020- x1,2020)*0,85. Voor 2021 is dit de som van de volgende formule: (x0,2020- x1,2020)*0,60.
STt = totaal aantal studenten op de opleidingsscholen in het schooljaar voorafgaand aan
het schooljaar waarvoor subsidie wordt aangevraagd en wordt toegekend (studentenaantal
totaal in schooljaar t-1/t).
st = studentaantal van de opleidingsschool in het schooljaar voorafgaand aan het schooljaar
waarvoor subsidie wordt aangevraagd en wordt toegekend (studentenaantal in schooljaar
t-1/t).
Nt = aantal opleidingsscholen in het schooljaar voorafgaand aan het schooljaar waarvoor
subsidie wordt aangevraagd en wordt toegekend (aantal opleidingsscholen in schooljaar
t-1/t).
x0,2020 = bedrag per opleidingsschool op basis van de staffelsystematiek (oude financieringssystematiek)
in schooljaar 2020/2021.
XB1,t = bedrag per opleidingsschool op basis van de nieuwe financieringssystematiek in
schooljaar (t/ t+1) indien het subsidieplafond wordt overschreden.
x1,t = bedrag per opleidingsschool op basis van de nieuwe financieringssystematiek in
schooljaar (t/ t+1).
x2,t = bedrag per opleidingsschool op basis van de nieuwe financieringssystematiek in
schooljaar (t/ t+1) + overgangsregeling.
Als Qt≤ Bt
x1 is afhankelijk van:
Als Qt> Bt
XB1 is afhankelijk van:
-
–
Nt: het aantal opleidingsscholen in schooljaar (t-1/t)
-
–
STt: het totaal aantal studenten van alle opleidingsscholen in schooljaar (t-1/t)
-
–
st: het aantal studenten op een opleidingsschool in schooljaar (t-1/t)
-
–
Bt: het subsidieplafond op tijdstip t
-
– ORt: totaalbedrag overgangsregeling (de som van de individuele bedragen op basis van
de overgangsregeling).
Oude financieringsmodel
Aantal studenten
|
Tegemoetkoming per jaar
|
60-139
|
€ 200.000
|
140-179
|
€ 280.000
|
180-219
|
€ 320.000
|
220-259
|
€ 340.000
|
260-299
|
€ 380.000
|
300-339
|
€ 420.000
|
340-379
|
€ 460.000
|
380 en meer
|
€ 500.000
|
Bijlage 4. behorende bij artikel 15, tweede lid, onderdeel b, van de Regeling tegemoetkoming opleidingsscholen 2019
[Regeling vervallen per 29-07-2024]
Het ontwikkelplan van de aspirant-opleidingsschool bevat in ieder geval:
-
1. een lijst van deelnemende opleidingen, besturen en scholen (inclusief status accreditatie,
laatste inspectieoordeel);
-
2. een opgave van de beoogde studentenaantallen (per onderwijssector) aan het einde van
de ontwikkelperiode;
-
3. een (concept)beschrijving van de beoogde structuur van de opleidingsschool (inclusief
rollen schoolopleider en werkplekbegeleider*);
-
4. een beschrijving waarin wordt aangegeven op welke onderdelen de aspirant-opleidingsschool
al denkt te voldoen aan de kaders genoemd in bijlage 1 bij deze regeling en op welke onderdelen de aspirant-opleidingsschool zich nog gaat
ontwikkelen in de ontwikkelperiode (inclusief hiervoor benodigde activiteiten en planning).
Bij de beschrijving van punt 4 worden in ieder geval de volgende producten uit het
kader, genoemd in bijlage 1 bij deze regeling, benoemd:
-
• opleidingsplan (standaard 1)
-
• gezamenlijke visie op professionalisering (standaard 2)
-
• gezamenlijke visie op HR-beleid
-
• kwaliteitszorgplan (standaard 4)
Specifiek wordt hierbij aangegeven hoe gewerkt wordt aan de benodigde kwalificatie
van het personeel.
Het ontwikkelplan is maximaal 20 A4 groot
* De schoolopleider is de algemeen begeleider van studenten en coördinator van de
praktijkopleiding op de school die ook verantwoordelijk is voor de kwaliteit van begeleiding
en beoordeling.
De werkplekbegeleider is de begeleider van studenten tijdens het werkplekleren in
de praktijk.